Musikalsaknad

Bjuder på lite bilder från föreställningen "Good Evening Los Angeles - godnatt änglar"
image143
Snygga vi är va? ;) Jag i rött och Ella i rosa. I denna scenen blir lilla bitchen Carol(jag) påkommen med vad fan jag nu sysslar med..

image146
Haha, snygga mössor va? ;) Det är typ renar eller älgar, men ska föreställa minkar ;) Lite fantasibrist från min sida...

image147
Sång. kan det vara fördommar kanske?

image148
Tyckte bilden var cool, jag är den suddiga typen till vänster ;) I bakgunden ser ni våra dåvarande härliga tvåor som hjälpte till jätte mycket både på och utanför scenen.

image145
En av de scener som berörde mest. Fy fan för dej Jansson ;) Grät varje föreställning
"Snälla Gud, gör det nu. Leva dö - vad väljer du?"

image144
Slutligen - slutnummret. Nästan alla stora roller syns. Som sagt Jag i rött.
"Vi är fallna i från änglarnas stad. Dom som fallit ner kommer aldrig falla igen.
Vi är änglarna som fallit bort vi är samma sort kommer aldrig gå en och en."


Ni förstår inte hur svårt det vara att sjunga den sista sången.
"min pappa gav mig allt som kan köpas i affär"
pappa du fattas mig.
Okej, det låter som om jag bara saknar pappa för att han gav mig saker. Det är helt fel. Älskar pappa över allt annat. Men jag sjung den texten i slutnumret.

Så förutom att stå på scen producerade vi alltså musikalen iprincip helt själva. Några skrev manus, andra musik, några koreograferade medans en annan skapde scenografin. Min uppgift var såklart att agera kostymör ;) Så vad tycker ni om kostymeringen?

Nej, ursäkta mina nostalgiska feelings ;) men besök gärna klassens blogg. Japps vi har en blogg tillsammans där vi kan hålla kontakten var vi än befinner oss i världen. Smart va?

Ciao!


Kommentarer
Postat av: emelie

ÅÅÅÅÅ!!! vår underbart fina musikal!! =)

2007-11-09 @ 12:37:43
URL: http://janssonemsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0