En annorlunda enkät

Hitta denna hos Elin. Annorlunda, så jag kör!

1 - Hur länge har du bloggat?
Totalt i ungefär 2½ år. På denna adressen sen jan 2007.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? 
Hade ingen direkt bild. Det var så länge sen ;)

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? 
Sigrid! Hon hade kläder som jag så gärna ville bära men inte våga.

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? 
De finns ju inte kvar längre... Tyvärr
  
5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? 
Ungefär 20-30 kanske läser 15 dagligen och resten då och då

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?

hmm. Tittar i mina favoriter och inser att de flesta är dagboksbloggar med modetouch eller rena modebloggar. Elin är ett undantag, men hennes illustrationer kan man ju inte missa!
 
7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. 
Det får väl bli Herr Taylor. Ett han är en grabb. Två han är hockeykille.

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. 
Här skulle jag kunna safe. Ta en vän, typ Tilda. Men jag antar att vi vill ha nån kändare... hmm. Får säga Kelly. Vi har samma, lite gulliga stil. Jag gillar hennes inredning skarpt, och som hon själv beskriver sig "älskar mode och shopping. Har även en passion för inredning, film, party, resor och pyssel" Kan inte annat än hålla med...

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
De gillar det nog. Speciellt Mina gamla vänner, som man inte träffar så ofta. De känner sig ändå delaktiga i mitt liv.

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja det tror jag, eller? Hoppas det iaf.

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? 
Jag måste säga att jag är väldigt personlig i min blogg. Men det är ju jag. Öppen och ärlig i verkliga livet. Skulle hymmla om jag inte vorde det här.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. 
Oj, svårt. Jag skriver om det mesta. Men jag skulle aldrig hänga ut någon jag var ovän med, typ skriva en massa elakheter i stundens hetta. Dumt

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Hm? lustig fråga. Det handlar väl inte om det i grunden. Även om jag blir överlycklig när någon skriver en go kommentar.

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Ja det tror jag. iaf den sidan de visar. Jag tycker ju mig känna en del haha


15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej. Men många vänner bloggar.

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Jag vet inte. säkerligen

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta? 
Det är jobbigt med elaka kommentarer, jag får en del sådana. än kan jag inte bara låta det rinna av mig. Men sen är jag ju en känslomänniska..

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar
Nja, inte direkt. Står för det jag skriver..

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Kännde nu när bloggen låg nere att man är lite beroende....

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då? 
Ja jag hoppas det. Då pluggar jag högskola! Ska bli intressant att se var jag hamnar..

21 - Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
 
Ja helt klart. Bloggandet är på frammarch.

22 - Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
 
Jag har lärt mig att uttrycka mig bättre i skrift. Men framförallt så ger det mig jätte mycket att få skriva av mig. At ventilera lite..

23 - Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig? 
Det är som han snubben sa på nyhetsmorgon, när Stina och Bella var med, det är det nya veckorevyn.

24 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten. 
Tja, Tilda, Emelie, SaraElaine och Parasto


Kommentarer
Postat av: Sara

attans, av alla dom 20-30 bloggar du läser så blev jag en av dom 5 utvalda..
jaja, dehär får ja väll ta tag i ikväll :P

2008-04-03 @ 15:50:38
URL: http://saaaraa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0