Minnen - Stockholm

Den 28 oktober 2006 begav sig ett gäng musikalare till huvudstaden på egen hand. Målet var att se Rent. Vi tog nattbuss från Helsingborg

och anlände på fredagsmorgonen till centralen. Vi bodde på en båt i Slussen så det första vi gjorde var att ta oss dit med tunnelbana. När vi alla 15 hade installerat oss på våra rum (jag bodde med Niklas, Julia, Vickan & Linnéa) valde de flesta att ta en tupplur. Men inte jag, Christa, Marie & Ella som gav oss ut för att utforska staden!

Vi åt frukost på ett mysigt café i gamla stan där vi satt och gjorde en "sex and the city" genom att se hur många vi skulle ligga med av hundra. (okej, vi tappa ränkningen men höll på ett tag... haha) Sorgligt nog var den hetaste han som städa i butiken mitt emot! Vi lekte lite turister. Anna, lärare i ShA blev glad av denna bild

Denna snubbe döpte vi till Robert. Han hade tandställning och såg inte ut att kunna skydda någon. Men han var väldigt snäll!

Första shopping anhalten blev gallerian.

Luncha gjorde vi på Max vid Zara. Jag och Christa. Marie & Ella.

Väl tillbaka på båten tog vi en dusch och gjorde oss vackra. En del tyckte det var svårt då det gungade en hel del. Jag hade självklart inga problem eftersom jag jobbat på Scandlines och är van. Och så letade vi upp en restaurang som kunde ta emot oss alla 15 och som hade mat, alla åt och inte var för dyr och låg mellan båten och göta lejon... Vi kan väl säga att det tog ett tag! Men maten var utsökt och vinet med. hehe

På Göta Lejon hade vi mycket bra platser och jag var lite busig och tog kort.

Scenografin var bra. Men alla (utom Tobbe) var eniga om att Linda Bengtzing var kass.

Dagen efter tog vi vårt pick och pack och tog tunnelbanan till centralen och låste in våra resväskor. Sen shoppade vi lite mer. Tog en bild på "stoneface" (ursäkta det interna skämtet...)

Flumma lite

Vi gick till statsteatern för att se om där fanns någon pjäs att se.

Linnéa & Vickan upptäkte ett återbud till en premiär och fick mingla med bl.a. Persbrandt! De kännde sig väldigt fel klädda. Och gick efter första akten då föreställningen var väldigt tråkig! haha. En del andra som inte lyckades få biljetter på stadsteatern gick på bio, själv var jag inte så sugen på att se "på andra sidan häcken" så jag och några andra satte oss på donken. Senare tog vi nattbussen hem igen. Anlände till Helsingborg tidigt på söndag morgon och inser att nästa anslutande tåg är lång bort.. Äter frukost på donken och tar slutligen tåget mot Ängelholm när någons mobil ringer. Vi glömde Karolina i Helsingborg! Alla var så trötta. Men hemskt ändå. I Ängelholm vänta de flesta på en buss hur länge som helst, men jag Sandra, Niklas & Dannie tog en taxi till Båstad. Det var verkligen värt det! En mycket trevlig helg på det stora hela!

Alltså, verkligen ursäkta för den fruktansvärda kvaliteen! Är Nathalies kamera :)


Kommentarer
Postat av: Josephine

svar: Haha ja, de är ingen höjdare ;)

2008-02-01 @ 01:16:15
URL: http://jossposs.blogg.se
Postat av: Emelie

Ååå får fina stockholms resa!! =)

2008-02-01 @ 13:10:49
URL: http://janssonemsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0