Jehovas vittnen på besök

Det ringer på dörren. Jag har der fulaste ringklockan någonsin. den låter typ "bbbbbbbbrrrrrrrrrrr" jaja. Hur som helst så öppnar jag och där står två män. Jag tänker direkt, Jehovas.

- Har du nån gång tänk tanken "om gud nu är god varför låter han hemska saker ske"
- Nej, jag är troende.. trodde de skulle lämna mig ifred. Hade ju inte ens fått i mig mitt morgonkaffe...
- Jaha, har du nån gång fått den frågan ställd till dig då?
- Ja
- Vad svara du då?
- Att människor har en fri vilja
- Rätt
osv....

Inte fan lämna de mig ifred. Ville jag skulle läsa böcker om hur jag ska tolka bibeln. Nej tack säger jag. De fråga en massa om vad jag tror händer efter döden och sånt. Då börja jag gråta... Sa att vi träffar dem igen. Gråt gråt, då gav de upp. Gav mig en folder och önska mig lycka till. Tack som fan!


Kommentarer
Postat av: Pasta

Så fin din blogg blev gumman :D

2008-02-22 @ 01:44:45
URL: http://paastis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0