Trött som en gnu

Okej nu har jag nyss vaknat.. Tog en paus från pluggandet för att titta på days och somnade! Så nu en timme senare vaknade jag med nackspärr.Skoj va? Och på vägen till soffan gjorde jag en annan lustig sak. Trodde inte det var fysiskt möjligt längre men jag  gled i mina raggsockar,(aah, ser ut som en liten tomteflicka idag.. jag och tema kläder, haha) gled rakt ner i spagat!! tjhosan som det kan gå! Lite vig är jag minsann fortfarande med andra ord...

imorgon är det Lucia, det betyder att det är lussevaka ikväll. Men jag tror jag hopapr det i år.. Man kan ju tycka att detta är året jag ska köra gärnet, jag menar, det är väl första gången på typ sex år jag INTE ska gå Lucia.. Fast na tycker väl jag har gjort mitt nu ;)

Som ni märker bjuder jag ibland på riktigt osmikrande bilder här i bloggen.. Detta är två sådana...
image320 image321

På första bilden är det andra gången jag är "riktig" Lucia..
På andra bilden är jag var kommunens Lucia..
Tycker dessa två är bevis på att det fortfarande väjs Lucior efter sångförmåga, inte utseende ;)

Har så många roliga Lucia minnen.. Som när Emma var Lucia, haha. Hennes "solo" var att sjunga Gläns över sjö och strands orginalstämma(Den skulle sjungas trestämmigt av tre personer) men, och det vet alla som varit lucia i ett långt tåg, att rösten bär inte lika väl.. Så jag fick hoppa in och sjunga med henne.. (detta var under min alt-period...) och det är ju leadstämman som ska just leda, så mitt i allt kommer en tant i ledet bakom mig och klämmer mig hårt på magen och säger "sjung tösabit, sjung!!" haha. Det var skit kul.



Sen var det när jag skulle vara kommunlucia. Var inte ett dugg nervös innan jag kommer till kyrkan. Då går en tant igenom med mig att längst fram ska min mamma sitta, där finns det en brandfilt, två spannar med vatten osv.. Shit asså, det var då jag börja bli lite vettskrämmd =) Men det gick ju bra.. Utom när jag sa fel i Luciadikten "och tänder in med trädda ljus i tidig morgon timma.." haha. Men jag lyckades iaf med all mina sololåtar, där av ett gospelmedly! det ni ;) Men då hade jag faktiskt inte varit ute kvällen innan. Lite ansvar får man ta!

Sen var det andra året på Apelryd, Minna var väl fortfarande full efter gårdagens magiska lussevaka.. Visst var vi alla lite mindra oss själva på ett eller annat vis. Men vi döljde det lite bättre ;) Mitt en en sång utbrister hon till mig, "jag kan itne texten, fniss, fniss.." haha hon är för söt. Och i Gläns över sjö och strand (verkar va nått med den låten ;)) Ska jag och Kajza, endast vi, sjunga den über höga sopranstämman, ja jag har blivit sopran nu, men ack nej,  Minna hakar på och sjunger för full hals.. hihi. Minnen det ni!

Nu sitter jag och dricker lite vaniljglögg i whiskyglas.. Det var mest passande i storlek.. haha, det ser lite kul ut ;)


Kommentarer
Postat av: Hanna

vadå inte väljs för utseende? Du sjunger säkert jättevackert. Men du ser också jättefin ut!

2007-12-12 @ 21:14:48
URL: http://overture.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0