Som sjukling ska man ta hand om sig själv

Idag har jag varit sjuk igen. Legat och snurrat hela natten fram och tillbaka. Gick upp vid lunch och var inte alls sugen på att äta men insåg att den enda "frukost" man inte kan säga nej till är pannkakor så det försökte jag mig på. Har aldrig gjort pannkakor innan. Jag var inte så duktigt på det. Så jag åt scrambled pancakes till frukost. Sen tittade jag på Våra bästa år, som jag gör varje dag. Sen beslutade jag att för att må bättre kan jag göra lite beauti-things så jag gick bort och kollade upp det här med solariet. Vi har ju ett i källaren i vår bostadsrättsförening. Tydligen så kan man boka det och så, men när jag kom ner så var det ledigt. Kostade 20 spänn för en halvtimme så jag tyckte att det var det väl värt.. Dock utnyttjade jag onte hela tiden av två anledningar 1. Jag höll på att dö. Feber och solarium är ingen bra kombination.. 2. En blekfis som jag ska ta det lugnt.. Sen gick jag hem och duscha, peela och hade mig.. Gjorde in inpackning i håret och la en ansiktsmask. Smörjde hela mig med bodybutter från bodyshop, mango - precis som min peeling. Sen var det dags att äta middag. Inte orkade jag laga nått ordentligt när man helst inte vill äta alls. Det fick bli pyttipanna, ett ägg och några juldelikatesskötbullar.. Mycket goda måste jag säga. För att vara färdilagade.. Sen smörjde jag mig med bus - när man går in för något så ;) satte mig och tittade på tv och drack varmmjölk med ingefära och honung. och här har jag suttit sen dess. Lägenheten är lite stökig och jag har gått i min morgonrock nästan hela dagen. Har inte ens diskat.. Men imorgon ska jag städa. Julstäda t.o.m.

Planer för resten av veckan
Tisdag: Julstäda, sy om pälsen. Datalektion
Onsdag: Religionslektion, julpynta med mamma. Dansa?
Torsdag: Tvätta, bokföringslektion och dansföreställning på Apelryd av mus3, åker dit med Sandra & Christa.
Fredag: Svenskalektion, fira Lindas födelsedag med utgång i hbg.
Lördag: 1 December! Glöggmys hos mig.
Söndag: Dansa?

Nu tackar jag för mig. Går och lägger mig nu. Tidigt kväll ikväll. Titta på Boston tea party. Sov gott kära vänner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0