Pelle

Idag är det tre år sen Pelle dog. Jag minns det så tydligt. Jag och Marie hade varit med Christa hemma i Nybro över helgen och firat Christas fördelsedag. Och när vi kommer tillbaka till Båstad ringer mamma och undrar var jag är. När taxin kommer fram till Apelryd väntar mamma och pappa på mig där. Jag minns att jag frågade lite nochalant "Vem är det som har dött?" eftersom jag var rädd att jag gjort något dumt. Men mamma svarade bara "Pelle" Min favoritkusin Pelle dog alldeles för tidigt. Han var bara 21 tror jag. Det är så fruktansvärt hemskt. Hans hjärta bara stannade. Ingen är säker i dag alltså. Hur som helst. Idag skänker jag min tanke till Pelle, moster Lotta och kusin Lisa.

I minnet du lever
du finns alltid kvar
I minnet jag dig
precis som du var
Du var en förebild för mig
och jag kommer aldrig glömma dig
Du kommer alltid att finnas här
även fast du nu en ängel är
Jag vet att du finns här för mig, alltid.
Jag tror att du sitter här brevid.
För i minnet du lever
du finns alltid kvar
i minnet är du
det ända jag har

Kommentarer
Postat av: emelie

Jag älskar tapeten!! vart är den ifrån?

2007-10-17 @ 20:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0