Nyår, nyår. Vad ska man säga?

En lustig kväll. Kvällen började egentligen på eftermiddagen. Lite innan tre begav jag mig till bussen. På busshållplatsen träffade jag Martin, trevligt, så slapp jag åka ensam. Han hoppa av vid Robert där de skulle hålla till under kvällen. Själv väntade jag snällt på bussen vidare till Båstad. Och framme i Båstad bar det av mot Ella. Dit kom Linnéa med mat och julklappar! Jag fick ett par jättefina pilgrimörhängen som jag självklart hade på mig under kvällen. Maten vad förrätt: brie soltorkade tomater, oliver, vindruvor och kex. Varmrätten var moussaka, sallad och vitlöksbröd och efterrätten var panacotta 8eller hur det nu stavas...)  Allting var jätte gott, Linnéa hade gjorde ett bra jobb! Vi drack cider, drinkar och shots. Vi sa, det är nog bäst om vi går tidigt så vi slipper stressa till tåget. Men helt plötsligt var klockan mycket och vi stressa till Spara där vi hittade en taxi som fick ta oss sista biten, jag överlevde. Haha. Väl i Ängelholm var det stängt i princip överallt. Först satt på en bänk och övervägde våra alternativ. Morries kostade 140 spänn och vi skulle va där i en timme så vi gick in på saloon. Vilket trots allt var helt ok. Vinet smaka kattpiss och musiken var kass. Davids tvillingbror jobba i baren, de är galet lika. Vi fick tomtebloss och gick till stortorget vid tolvslaget för att titta på fyrverkerierna. Drack champagne. Gick till Bahnhof, vilket tog lång tid och vi träffade en Haaans på vägen. I kön träffade vi två män med stjärnor i håret och i ansiktet. De såg lustiga ut. Väl inne träffade vi Kotten, Martin, Lenny och Cohen! Gud vad jag har saknat den killen! Vad kan det ha vatt, fyra-fem månader sen sist? Hur som helst. Han är bäst. Nästan iaf. (jag sa nästan, bli inte avundsjuk Nutte) Kvällen slutade med att vi inte kunde få tag på nån taxi och fick gå till havsbaden. Det är långt. Jag hade så fruktansvärt ont i fötterna. Det tog nog en timme och då varvade jag mellan två olika högklackade och att traska i strumplästen. Väl hemma hos Linnéa tog det minst en halvtimme innan man fick upp värmen igen. Idag gick det minsann att få tag på en taxi och jag är hemma igen. Har haft mina fötter i fotbad i nån timme så de kan återgå till sin normala storlek ist för 2 storlekar större ;) Nu slappar jag bara. Ingen får besöka mig innan fredag. Jag lever knappt just nu och har stor smittorisk. Så nu kommer jag inte städa förrän festen. Mitt huvud är som en medicinboll. Tittar på Fredriksdalsteatern med Eva Rydberg.


Kvällens snyggast klädsel: Christoffer i baren på Saloon. Cowboyhatt och chaps

Kvällens sång: "I want to mobb"

Kvällens roligaste: "Hej Liinaaaa"

Kvällens roligaste2: "Stackars räv" - "Mink"

Kvällens kåtaste: Robert


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0