Och vinnaren är...

Cicci!
med motiveringen

"Jag skulle vilja vinna för att det skulle få mig att må bra och känna att jag är värd någonting. Jag tänker ofta att alla andra är bättre, duktigare, snyggare än mig.. Om det fina Peace-armbandet, som så många av "de bättre" har, skulle trilla ner i just min brevlåda..så skulle jag börja försöka göra som det för mig symboliskt sett skulle betyda: sluta fred med mig själv!"

Jag har kämpat med det i många år. Att inte känna att man räcker till. Det är en av de värsta känslorna man kan ha. Jag är en typisk tjej av vår tid. Med ett sjukligt stort behov av att vara duktig. Att vara bra. Att räcka till. Vi måste inse att vi duger. Att vi fortfarande är unga. Man kan omöjligt vara världsbäst på allt när man är ung. Det är något livet ger oss. Vi växer med de erfarenheter våra misstag och snedsteg ger oss. Jag vill absolut inte påstå att jag är på något vis annorlunda. Många dagar känner jag mig precis sådär liten och värdelös. Men tjejer, kan vi inte bara stötta och pusha varanndra. Ha som mål att ge dina vänner en komplimang eller ett värmande ord varje dag. Det gör så mycket. Vissa människor är bra på det där. Att lyfta andra. Alla borde vi få at minst en sådan person i vår närhet. Jag vet iaf att jag kan leva på några små uppmuntrande ord länge.

Men detta inlägg skulle inte handla om mig utan om vår vinnare, Cicci!
Åter igen - Grattis

Slutligen. En underbar sång som summerar min känsla väl.
Melissa Horn - Sen en tid tillbaka


Kommentarer
Postat av: Olelsi /Nettan

Grattis till vinnaren, en värdig vinnare.



Kram Olelsi / Nettan i Hälsingland.

2009-11-11 @ 00:40:38
URL: http://olelsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0