Tredje advent - nästan jul

Idag har jag ångest. För det första så kommer det ett brev imorgon om jag får komma på audition eller inte till high school musikal. Jag är lite nervös faktiskt.. aaja. Kommer säkert inte ens till audition.. Typecasting ni vet haha. aaja. Det var den första ångestfaktorn..

Den andra är att det är första julen utan pappa. Det kommer kännas skitkonstigt. Det är vid högtider det känns mest. Även fast jag saknar honom varje dag, men jag bodde ju trots allt inte hos honom längre. och var i Båstad mestadels. Undermedvetet tror jag nog att jag var så noga med att flytt just pga det.. Det går liksom inte att va i Kävlinge, det är för jobbigt.. Varje gång man ska gå till tåget t.ex. så måste jag gå förbi hans hus. Det är för många minnen helt enkelt. Och som sagt. Lite drygt en vecka till julafton. Exakt en vecka till lillejul, pappas och min jul. Bara han jag och hundarna. Fy fan vad det gör ont.

Såna här dagar säger jag till mig själv att hoppet återvänder bara man inte ger upp. Det är nog det modigaste, tror jag. att våga hoppas. För törs man det då upptäcker man att det finns en massa bra grejer med. Inte bara enlände och hemskheter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0